PERSONALIZEAZA PRODUSUL TAU

O reducere? Ceva? E handmade, nu chilipir!

O reducere? Ceva? E handmade, nu chilipir!
Traim intr-o cultura a reducerilor. E peste tot: 20%, 50%, 70%. La supermarket, la electrocasnice, la haine produse in fabrici unde muncitorii sunt platiti la limita supravietuirii. Dar handmade-ul nu este un mall online si nici nu vine cu o aplicatie de fidelizare.
Si totusi exista oameni care ma intreaba:
- Ce pret imi faceti daca iau doua?
- Nu se poate un pic mai ieftin?
- Dar daca nu e urgent mai reduceti din pret? Dar daca e mai mic?


Ba chiar unii au impresia ca, daca imi dau bani pentru un produs lucrat cu mana mea, imi sunt oarecum superiori. Ca si cum imi fac o favoare sau ceva. Spoiler alert: nu imi faceti nici o favoare. Cumparati o munca. Una reala, una gandita, lucrata, finisata si ambalata. Nu o poza luata de pe net.

Paradoxul? La supermarket nu se cearta nimeni cu casiera daca o sticla de ulei costa 12.99 lei. Nimeni nu cere reducere pentru ca a luat doua sticle. La factura de electricitate nu se negociaza: "Stiti, eu am consumat mai mult luna asta si as vrea o reducere". Sau la magazinul de haine nu auzi niciodata la case "Stiti, nu prea am incredere in voi si in produsul vostru si as vrea sa platesc mai putin".

Dar in handmade... mi se cere frecvent sa lucrez fara avans - chiar si la produse personalizate, pe care nu le pot revinde. Adica clientul nu are incredere in mine care am un portofoliu destul de mare de produse si clienti in spate, dar eu ar trebui sa am in el, sa-i dedic ore, materiale si idei, pe datorie. Frumos, n-am ce sa zic.

Si totusi, cine este mai expus? Eu - artizanul cu nume si prenume, cu site, pagina publica, forme legale, recenzii, portofoliu vizibil. Eu sunt cea care, daca lucrurile merg prost, poate pierde, nu doar bani, ci si credibilitate, imagine, increderea viitorilor clienti. Cand ceva nu merge bine, clientul poate sa dispara fara urma. Eu raman cu daunele. Asta e realitatea din spatele refuzului de a plati.

Sa spun lucrurilor pe nume: un produs handmade nu e scump. E CORECT. Si daca nu ti se pare corect, e absolut ok - inseamna ca nu e pentru tine. Poate tu nu apreciezi o jucarie cusuta de mana, un prosop cu o broderie delicata, sau o decoratiune la care m-am gandit zile intregi ca sa se potriveasca perfect cu tematica botezului tau sau a camerei bebelusului.

Cand faci reduceri la handmade, nu tai doar din pret - tai din valoarea muncii tale. Si din respectul fata de clientii care au platit deja pretul intreg, fara sa comenteze. Acei clienti minunati care inteleg ca a plati pretul cerut nu inseamna mila, ci avantaj reciproc.

Eu nu fac reduceri. Nu pentru ca sunt aroganta, ci pentru ca pretul reflecta timpul, migala, materialele si nervii mei - pe care nu ii pot taia cu 30% in functie de ziua saptamanii.

Fac insa altceva:
  • ofer personalizare
  • ambalaj gandit cu drag
  • comunicare sincera
  • si un produs care nu se gaseste pe nici un raft de hypermarket.
Cum poti sustine o afacere handmade:
  • da like, comenteaza si distribuie postarile - conteaza mai mult decat crezi
  • lasa o recenzie sincera - e o forma de multumire care nu cost nimic
  • comanda din timp - handmade-ul nu se face pe fuga
  • nu cere reduceri - intreaba, in schimb: "Cu ce te pot ajuta sa iti sustii munca?"
Pentru ca, da, un artizan lucreaza cu mainile, dar traieste din ceea ce valoreaza munca lui. Nu din ce esti dispus sa negociezi.

Tu cum sustii artizanul preferat? Povesteste-ne pe Facebook
Postarea urmatoare Postarea anterioara

Suport clienti L-V: 09:00-15:00 S-D - Inchis

0740 11 89 56 adorhandmade@gmail.com

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!